28 februari

skugga

Jag är så trött på bilar och vad de kostar
Den här månaden hade jag gjort en ordentlig budget, sparat undan några slantar
och varit en riktigt duktig tjej, hade sisådär lagom att leva på, hade tillome räknat bort bensinen
i budgeten så jag visste precis hur mycket jag skulle ha kvar.
MEN sen ska ju bilen besiktas, och självklart är det fel på den. Det visste jag ju kanske iofs
Men hade inte fått någon kostnad på det från min kära pojkvän
vilket gör att jag idag helt oväntat får punga ut 1000 kr bara sådär..
Det sved.
För nu har jag inte många ören att leva på.
Visserligen hade jag ju kunnat strunta att gå på krogen i lördags
men då visste jag ju inte att bil helvetet skulle kosta massor!!!
och dessutom hade jag inte varit ute bland folk på stan
 sedan ida fyllde år i slutet på september, så jag tyckte nästan att jag var värd det
men men...
det suger det här med att vara "vuxen" som alla kallar det.
BLÄ!
jag vill vara 5 år igen, o att mamma lägger fram kläderna ja ska ha på dagis imorgon.:)

Tränade med chosa igår, sen och stressad, kan ju inte bli värre
inte när hästen vägrar gå in i transporten, o när den väl går in backar den ut
lika fort igen... suck! Pensionärstrotts kallar jag det :)
Ska banhoppningsträna på lördag (suck.. ännu mer pengar goes to hell:P)
och jag tror det blir nyttigt inför tävlingen den 17:e

Jag har ont i hela kroppen sen igår, kan tro att det har med att göra med hästen
För när hon slänger sig bakåt och reser sig på bakbenen så flyger ju jagsom en vante efter,
det är ju lite halt..
Så nacken är lite stel, höger smalben dunkar, gör ont som tusan o köra bil:P
Vänster hand var lite cp sen innan och nu har även höger han och höger arm kommit ur fas.
Men men, man biter väl iho o åker ut till henne idag med och tar en ny dust :)
Skam den som ger sig! :D

Nej vars, idag blir det bara en lugn skritttur som belöning för
träningen igår o så hon ska få röra lite på sig.
Hon hade sönder sitt träns igår med :(
Hon drog sönder pluppen som snokremmen sitter i... 
suck, en till utgift.. haha :D

Ha det bra allihopa 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0