Fälttävlan

uppdatering!!

Efter hoppningen och  dressyren låg jag på en 18e plats på mina 70,5 straff. Är INTE nöjd med resultatet eftersom jag tyckte det gick bättre än sists och trots det fick jag 6 straff mer.. ( Det finns en anledning till att jag inte tävlat dressyr sen jag red klubbtävlingar på Ponny i Valla.) Sen kanske det spelade in lite att det var SPÖREGN och att det var STCC tävlingar på Mantorp Park en km bort. Bilarna hördes rätt bra men jag tror inte det rörde Putte så mycket faktikt, var mest när vi lastade ur och han hörde dem som han blåste upp sig.

Hoppningen var felfri utan några bekymmer, tappade dock nummerlappen från tränset vid hinder nummer 4 så den flög i magen på mig men det var bara att springa in o hämta sen. Något jag tycker är kul med fälttävlan är att både i banhoppningen och terrängen är det kombination med. Vanliga 0,90 metersklasser är ju bara enkelhinder hela vägen, möjligtvis något relaterat avstånd men men..

TERRÄNGEN då... :) En felfri ritt utan bekymmer. Prickade in optimaltiden exakt!! utan att ha klocka på mig, är faktiskt lite stolt över det, haha.
Putte bröt av till trav innan vattenhindret så det blev ingen fartfylld galopp igenom, mer ett plaskande. Och graven som var ute på ett annat fält var inga problem. Hade funderaingar på att ta ett alternativ hinder men då hade det slukat så himla mycket tid så jag satsade allt på ett kort och det gick ju bra!

Så efter felfri terräng så klättrade jag till en 12e plats totalt och jag är verkligen jättenöjd. Slutade alltså på dressyrstraffen 70,5 (som visserligen inte är något att skryta med så nu blir det hårdträning i vinter).



Tyvärr inga kort än, tror pappa tog några men dom har ju inte jag fått än.

Ska försöka klämma in ett besök hos min kära syster också..
Oktober är helt fullspäckat med besök på strömsholm, tävling, högskoleprov och dop.
Så det är ju november vi får försöka komma överens syster och jag.
jag vet ju inte hur hon bor..! O hon har faktiskt varit både i vår gamla lägenhet och den här..

mm 20 oktober är det sista tävlingen för i år. Dock ingen fälttävlan. Blir hoppning
på Vreta. ska bara rida 0,90 och 1 m, får se om han lyfter fötterna...

Nu väntar jobbet... ADJÖ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0