Fredag

Fredag, för de allra flesta veckans bästa dag
man sitter på jobbet och ser klockan snigla sig fram
den sista timmen.
Man har under lunchen varit ute och handlat något snyggt att ha på sig ikväll
Såfort klockan slår "gå hem" reser man sig upp och har  EN HEL HELG utan att tänka på jobbet!
Man svävar som på moln när man stiger ut från jobbet och tänker på vem man ska ringa först
för att koka ihop kvällens planer!

TÄNK, om fick vara en av dem som jobbade dagtid mån-fre
TÄNK, om man hade en vettig lunchrast på en fast tid varje dag som var LÄNGRE ÄN 30 min!
TÄNK, om man fick vara en svensson! :)

Mamma har gjort något fruktansvärt roligt
Hon har installerat en kattlucka!
Hon har haft den några veckor tror jag men idag såg jag den för första gången.
Katten är 7 eller 8 år och har alltid gått ut genom dörren.
Tydligen hade mamma fått knuffa ut katten genom den och idag såg jag att själva luckan är
UPPTEJPAD!
Man kan inte lära gamla hundar sitta, och bevisligen inte lära gamla katter gå genom
luckor heller!! hmpf...

image26
"kissen" i egen hög person

Jag luktar big mac om händerna
Jag har tåbira som aldrig förr
Jag har ont i ryggen/fötterna/huvudet
Slutsats: Jag måste byta jobb

JAG HAR BLIVIT EN LEVANDE BIG MAC!!

parentes : nu kom kissen in, hon stod en stund utanför dörren, såg
väldigt tvekande ut,sedan tog hon sats och kom infarande som ett streck
Tur att luckan är upptejpad...

Som sagt, det är fredag, jag har jobbat klart idag
Men, jag börjar jobba kl 8 imorgon bitti och min hovslagare
kommer kl 19 ikväll, så.. jag ska väl slänga i mig något ätbart
tjöta lite med mor när hon kommer hem
och sedan bege mig till min trevliga "förort"....

Adjö

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0