lördag

jahapp, då ska jag snart ge mig av till jobbet
8e dagen i rad, är väl egentligen inget att gnälla om eftersom
jag faktiskt jobbat betydligt fler dagar i sträck förut
men när sena kvällar varvas med tidiga mornar (dvs uppstigning 05.50)
så tycker jag personligen det är rätt hårt, jag är ju lite kinkig av mig.
jag är en sömntuta, och jag hatar att gå upp på morgonen.
har alltid varit så och kommer nog alltid att vara.

En tjej på mitt jobb som utbildar sig till frisör ska få förbarma sig
över mitt hår någon gång inom en snar framtid.
Åker jag till hennes skola snor dom bara ca 3 st hundralappar
från min plånbok för en färgning. Kan det bli bättre?
När det inte kostar skjortan får man gärna göra något skojigt också :)
ska man gå till nån som tar 1 500 - 1 700 så ska det tamefan
vara precis rätt o riktigt (vilket det ändå inte oftast blir)...

syster, jag saknar fortfarande bild på din nya haircut!

odlar ögonbryn gör jag också för den som bryr sig
ja ni vet, man måste ju låta skiten håra till sig om  man ska kunna
ändra lite form på dom.  yepp, jag ser fruktansvärd ut
men på jobb 1 har jag keps hela tiden så då gömmer jag mig där under
och på jobb 2 så känns det inte som att åldringarna bryr sig.

om jag bara vågade och om det inte gav konsekvenser skulle
jag nita tvättmaffian i tvättstugan
är det inte fräckt att bara komma och slänga in saker i min torktumlare
när jag står och hänger tvätt i torkskåpet bredvid som tillhör bokningen?
när jag påpekar att jag faktiskt ska använda min tumlare blir hon på snudd sur,
går ut till den andra dräggdamen och ber henne slänga ut sin tvätt som nästan är
torr så hon kan få tumla. Dräggdam 2 kommer nu in och säger till mig:
"det är väl ingen som har bokat tvåan nu?"
"ehh, jo. jag har bokat den och jag har 1½ timma kvar"
"jaha"
jag låter själv som en kärring nu men det här scenariot utspelar sig rätt ofta i vår tvättstuga där tvättmaffian (som består av dräggmammor) tvättar hej vilt nästan varje dag utan att boka tvättid och istället tvätta på någon annans tid. .
Är det på något sätt svårt att kolla på bokningstavalan? där ser man " AHA!! den där är bokad" sen kila in till mig och fråga om det är just jag som har den maskinen eller om det var någon annan som kanske var färdig med sitt och då kanske kunna använda den. 
jag kommer aldrig bli en lappskrivare, det har vi alldeles för många dräggmammor och pensionärer som är, men däremot kommer jag allttid svära över alla jävla tvättstugepuckon i det här området.
LÅT MIG BARA VARA I FRED!!


vi har haft sol hela veckan
idag är den borta
jag bölar lite inombords


och på tal om att böla
jag saknar Putte något enormt
jag kan bara hoppas att han har det bra
det är så jävla svårt det här
det är så fruktansvärt jobbigt

jag har fortfarande inte åkt till stallet och rensat
bland mina hästprylar.. det är för jobbigt

Kommentarer
Postat av: Syster

Vet du..... Vui har f'n i mig blivit med husvagn!!!! Har pappa sagt ngt mer ang resa hit upp förresten?? Jag fullkomligt hatar tättstugor... Gissa varför vi har tvättmaskin i lägenheten. En gång släppte jag in min hund på en som snott min tvätt tid....... Han blev nerpussad av en gla schäfer..... Det var Jonas By the way... *S*

2008-04-26 @ 13:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0