livet tar kål på mig

jag jobbar bara 90%
jag går upp kl 5.50 varje morgon
slutar 11, 14 eller 15,30

ändå är jag precis lika trött som när jag jobbade 110%
gick upp 5.50 varje morgon och pendlade fram och tillbaka till Norrköpingland.
Jobbade till 16.30 (och oftast lite längre) varje dag
och tillbringade flera timmar i stallet efter det vissa dagar
jag måste vara felkonstruerad´

Idag somnade jag och Mr P i varsin ände av soffan mellan 16.30 och 18
vi lever ett hårt liv
och mitt i allt detta äter jag extra vit och min för att få i mig allt jag ska.. vilket skämt.

Jag tänker så det knakar på vad jag ska göra med mitt liv
visst jag ska utbilda mig lite nu ett tag är väl tanken
men sen ska jag väl göra något eget
och jag ska inte göra som femtielva miljoner hästidioter och starta eget stall
och tro att man är unik, nix pix
lite får man ju ha innanför pannbenet, här är det en ny idé som gäller
jag ska gräva lite till så ska jag nog komma på något innan jag är allt för gammal


jag tänker inte leva ett svenssonliv, det finns inte på kartan!


DAGENS:
skeptiska tant på jobbet: säger åt mig att köra försiktigt med skum ton på rösten när jag tar företagets bil och ska brassa iväg, vadå?; litar hon inte på min körförmåga?

procedur: att duscha, upptäckte idag att jag bladdar med schampoo, balsam, duscholja, tvål nr 1, tvål nr2 och ansiktsrengöring i duschen. Väldigt tidsförödande och säkert inte ens bra. Efter duschen ska kroppen dessutom smörjas in och så självklart en speciell kräm för ansiktet!

hysteri: Volvo Amazon, jag orkar inte gå in på det, men om vi säger såhär. Mr P är inte hemma, han hittade en annons på blocket.....

Kommentarer
Postat av: Syster

Det är attans skönt att sova i soffan... Jag skulle gärna göra det varje dag , men då hinner jag inte med allt annat som ska fixas!

2008-07-16 @ 06:57:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0