lastpallstanten

syster frågar hur det går med lastpallstanten
jag har haft turen att inte träffa på henne idag!
dessutom sitter jag med stängd dörr till mitt lilla rum idag
jag vill inte bli störd
jag är en fruktansvärt upptagen kvinna, hehe

men till saken
lastpallstanten klagade över att det stod en lastpall utanför
mitt kontor i den allmänna korridoren
eftersom jag faktiskt "bara" är vikarie här hade jag
givetvis ingen aning om det var våran lastpall
eller  om den tillhörde företaget som sköter vården här
bad henne fråga någon av vårdbiträdena som jobbade här
och det gjorde hon
2 sek senare hade hon en jävla fart tillbaka åt mitt håll och
gapade om att det minsann visst var vår lastpall
jag fick flytta på den omedelbums annars kunde någon skada sig
jag håller med tanten, den gröna(!) lastpallen kunde faktiskt närsomhelst
förvandlas till ett monster som hoppade fram och lade krokben för deras rullatorer
MEN jag insåg dock inte att detta var förenat med livsfara varpå jag med sockersöt
röst meddelade tantf*n att jag skulle ta bort den strax..
resten av dagen gick tant och kallade mig vikaire som inte fattar någonting och var född igår
eller möjligtvis iförrgår, minnsan!
när jag gick hem satt tant utanför mitt rum och hade ännu en gång gnällt över pallen som
vid det här laget var borta sen länge, jag tog mitt pick och pack, sa adjö till tant och hoppades att hon skulle få en fortsatt trevlig dag
tant snörpte bara på munnen
otrevlig tant
idag har jag stängd dörr
jag och tant kommer inte överens.

Kommentarer
Postat av: Syster

Jag tycker att du ska lägga krokben för tanten

2008-10-30 @ 12:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0