fredagsmys



Planen för kvällen var från början att vi skulle hitta oss en ny restaurang på grünerløkka. Men det slutade med taco med Lena istället. Suget blev för stort. Hemgjord guacamole är bland det godaste som finns, och Freddes är helt fantastisk.Den följer absolut inte konstens alla regler eftersom det bara är avokado, salt, peppar, rømme (någonting jag egentligen aldrig fattat vad det är men jag har dragit slutsatsen om att norrmännen blandad cremefraiche och gräddfil (som här heter sæter rømme) och vitlök i den, iband ett par droppar tacosås om han kommer ihåg.


Ikväll är vi hemma eftersom vi var på Memphis igår med Oskar, Petter, Martin & Joel. Och imorgon ska vi på avskedsfest för en annan vän.

Kommentarer
Postat av: Svorskan

Römme är gräddfil, men det är olika hur surt/stärkt det är. Det skiljer på gräddfil och gräddfil här i Sverige också (de olika märkena smakar inte helt lika). Säterrömme är en lite starkare variant i Norge.

Nu blev jag lite avis. Du och jag skulle kunnat byta plats ibland. ;)

2010-12-10 @ 20:32:23
URL: http://svorskan.se
Postat av: Anonym

FRÅGESTUND PÅ BLOGGEN!!

2010-12-10 @ 20:56:05
URL: http://fearallah.blogg.se/
Postat av: kristin

GÖTT!

själv har jag smaskat i mig lite ostbollar ikväll..mums!

har du fixat skype? puss på dig

2010-12-10 @ 22:39:29
Postat av: kristin

haha lanvin-klänningen var som en enda stor saffransmaräng! jättefin men den kändes mer som ett konstverk än nått som jag har på mig, inte riktigt min färg så den fick tyvärr åka tillbaka :( eller ja, den ska göra det iaf! du kan få se bild efter helgen.

Joo, men jag har inte så mycket att skriva just nu om mitt liv..det händer inte så mycket förutom skolan. fixa skype! puss

2010-12-11 @ 17:17:35
Postat av: kristin

p.s kolla din mail!

2010-12-11 @ 17:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0