nu ni

det är inte lätt att vara mig alla gånger.
I Fredags blev min väska stulen av ett par gypsies (troligtvis) jättespännande eftersom både bankkortet, nycklarna hem och telefonen låg där.

Eftersom det var midsommar så hade ju självklart alla i kollektivet åkt hem till Sverige och det fanns inte en chans att jag skulle kunna komma in i lägenheten. Simon (min kollega) blev min räddare i nöden under helgen. På lördagen fick vi ta en tur till H&M och köpa hårsnoddar, underkläder, flipflop (kunde ju inte gå runt i high heels) och nåt nytt linne. Tur att det var fint väder under helgen så jag i vart fall kunde gå i mina jeansshorts och slapp köpa nya byxor.

Lördagen spenderades antingen i soffan där vi satt och såg på alla möjliga filmer och serier, ibland tog vi oss en tur till balkongen och tog oss en liten nypa frisk luft och njöt av solen. När klockan börjae närma sig eftermiddag tog vi oss i kragen och gick tillbaka till krogen vi varit på kvällen innan för att se om min väska kanske var där. Det var den inte. Då gick vi vidare och kollade lite folket som festade på extrema festvialen eller vad det nu var.

På hemvägen kom vi på att det vore hiskeligt gott med lite tacos till kvällen så vi (läs simon då jag inte hade pengar...) handlade på oss massa smaskigt. En otroligt slapp dag, men det var ganska skönt det med då jag faktiskt varit i farten hela veckan.

uppdaterar senare, har en buss att passa :)

Kommentarer
Postat av: sis

Himla jäkla osis



/sis

2010-06-29 @ 20:43:10
URL: http://lapptussen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0