rastlösheten

Är det någon slags inbyggd funktion människan har eller är det bara få förunnat (eller fördömt eller vad sjutton rätt ordval är) att bli rastlös på saker.

Jag tänker på mig själv som verkar ha en förmåga att blir rastlös och börja vantrivas på ett ställe (stad/lägenhet you name it) bara över en natt. Eller är det kanske så att det egentligen byggts upp under en tid men att man inte märkt det?

Jag har ett jobb med toppen kollegor. Jag trivs med det jag gör för tillfället. Jag har en bra lägenhet tillsammans med ett underbart gäng. Jag fullkomligen ÄLSKAR Oslo. Men det är något som gör att jag ibland bara inte känner för att gå hem. Trots att jag kanske varit ute varje kväll i flera dagar och hittat på spännande saker med vänner.
Vad kommer det ifrån liksom? Varför vill man inte gå hem när allt egentligen är bra?
Vi ser på film ihop, vi lagar tacos ihop, skrattar ihop, slappar ihop, vi har det toppentrevligt. Vad kommer denna känsla ifrån? It´s fucking weird if you ask me...

 

 


Kommentarer
Postat av: Sis

Det är så här sis , vi har ärvt en rastlöshetsgen..... Och vi kommer få dras med den heeela livet. Jag slåss mot den ofta ofta....

2010-06-10 @ 10:57:21
URL: http://lapptussen.se
Postat av: kristin

hej sötis!!

jag är också ofta rastlös, så du är inte ensam om ditt problem!

Tänkte bara säga att jag gick bredvid en tandhygienist för några dagar sen och det var SÅ KUL! Är riktigt taggad för i höst.

puss på dig

2010-06-21 @ 16:57:09
Postat av: Millah

Hej :)

Jag har nu igång tävlingar och det kommer in nya hela tin.

Kanske finns det något som intresserar just dig.



Var gärna med :)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad ber jag så hemskt mycket om ursäkt

och då är det bara radera den hära kommentaren eller nå:)



Ha det bra :)

Kramar // Millah

2010-06-21 @ 21:44:08
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0