snea trottoarer

snea trottoarer och modd och slask är som gjort för att man ska dratta på arslet, hell yeah, har varit nära ett par gånger idag. Dessutom ringde kära mor efter jobbet när jag var på väg uppför en backe, SNORHAL måste tilläggas. Jag höll på att fnittra ihjäl mig när jag svarade för jag hade kämpat med den där backen ett litet tag, fort gick det inte förstår ni, och när jag då svarar i telefon så släpper jag för ett ögonblick koncentrationen på fötterna och glider bak någon meter, haha jeeses jag trodde inte jag skulle kunna stanna, men det gick, och tacka gudarna för det

I helgen hade de skridskobanan vid karljohan öppet, med ljus och musik. jättemysigt! Vi ska dit och åka skridskor någon dag i vinter tänkte vi, och så ska vi åka t-bana upp till en kälkbacke som man tydligen sen åker ner i så man hamnar precis vid t-banestationen och så åker man upp igen.. låter som en upplevelse! tbana istället för lift, why not?!:)

nu ska jag sova, måste vara pigg om jag ska orka en dag i barnehagen;)
Förresten lurade trafikantens hemsida mig igår, mina trikkar till jobbet skulle gå 15 och 18 över, jag var där 16 över och nästa trikk gick om 8 min, jag som börjar 45 och trikken har en förmåga att vara lite seg, idag tex stod en sopbil och korsade vägen, är ju inte så att trikken bara kan slänga ut ett bärbart spår och köra om, nejdå, där man står, där står man! that´s life. Häromdagen när jag skulle hem så sa plötsligt chauffören att det var en kollison längre fram och att vi skulle bli sittande minst tio min, yeye tänkte jag och ALLA andra på trikken, vi går av, var liksom inte ens tio min gångväg in till centrum. Vid hållplatsen efter vår och ända fram till stortorvet typ så stod verkligen ALLA trikkar och bussar helt stilla, och helt tomma, hehe... så kan det gå när någon klantskalle krockar på ett trikkspår ;)

ciaaao!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0