tillbaka till verkligheten

Västervik:
Tänk er svensexa, grabb utklädd till vägarbetare som sitter och målar folks naglar för 1 kr med illrosa nagellack.
Vilken syn
Tänk er också den gode krum och mr P som stövlar fram och betalar 20 kr i brist på  mynt för att få Krums tånaglar målade. Jag hörde någon viska i mitt öra: " vi känner inte dom, kom vi går"
Är inte lätt att vara nykter i fulla vänners  sällskap alla gånger, det må jag säga!
Vi sätter oss på en bänk, jag sätter mig väldigt när Linda, bänken är klibbig, jätteklibbig. Bergis öl men vem vet?
När vi sitter där i godan ro kommer några pojkspolingar på 15 bast fram och frågar om de får sitta ner på bänken, visst visst sätt er ner, det är ett fritt land...
"Var kommer ni ifrån?"
- Linköping
"LIIINKÖPING???!!"
- ja, Linköping
"LIINKÖPING?!"
- ja
"LKPG?!"
-JA!!!

snacka om trög ungdom, super väl bort hjärncellerna...

Nästa..
*NÄMEN, DET ÄR JU NI!!!"
-nej
"JO MEN ÄR DET INTE.....?"
-nej
"nehe....."

suck.....
sen råkade vi ut för en Tele2 säljare, men han hade inte mkt att hämta då puckona debiterat mig för 199 samtal till Svenska Hockeyförbundet som jag verkligen inte ringt till, det ligger under utredning nu, jag vägrar betala.....
Sedan kom även en hurtbulle med illorange slips och ville sälja el, stackars honom, finner inga ord. Mr P är en jävel på att få försäljare att känna sig helt borta...  ibland är det kul, men mest skäms man bara öronen av sig och vill krama den stackars försäljaren och säga att han inte menar något illa!


men nu är jag tillbaka i verkligeheten och det kan vara ganska bra det också, tog en fika med papsen idag och saknar faktiskt lite det där med att bo i stan och kunna gå ut o ta en fika, eller varför inte gå ut med en god vän och ta ett glas vin, ni vet, ett glas vin sådär mitt i veckan bara för att det är trevligt och inte behöva tänka på att man tog bilen in till stan. damn, förorten skulle minsann också behöva ett litet mysigt café med rättigheter, inte bara två trista pizzerior där alla drägg hänger..... uhhh...

dags för dusch och sen kravla ner under täcket med nya boken jag fick av min käre far...!

SIS! Tack för paketet!!!! ska testa det där med mintu kan jag lova!!! ;)




ge mig, jag vill ha
blessa mig mucho
strö lite socker...


Kommentarer
Postat av: Syster

Ska försöka fixa en Minttu och skicka ner...... Vi lär ju göra ett besök i Minttuns förlovade land nu under sommaren.



Fast du får vänta till september innan jag skickar den S

2008-07-15 @ 14:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0