PENTAX K-X

Det svider lite när man sagt att man verkligen ska hålla på plånboken det kommande året. Eftersom vi ska flytta österut och hem mot Sverige i höst så vill man ju gärna ha med sig lite pengar på sparkontot. Men det är så mycket jag vill göra och ha som säger emot mina pengaregler.

* Jag vill ha den här systemkameran, en Pentax K-x, inte den dyraste eller mest avancerade på marknaden men man får ju ändå hosta upp en slant.

* Jag vill åka till USA, New York närmare bestämt.

* Jag vill åka på kortare weekends runt om i Europa. Madrid, Amsterdam, Prag, London.

Samtidigt som jag vill ha pengar till att möblera mitt nya hem till hösten and so on.(mhm, helt korrekt, jag är anti lån och avbetalningar, även fast jag inser att jag också kommer dit en vacker dag.)  Jag tror jag får börja jobba så mycket övertid så jag inte hinner slösa pengar eller ens tänka tanken på att slösa bort dem!


Kommentarer
Postat av: Sis

Jag är också anti lån och avbetalningar. Och de få gångerna jag tagit det så kan jag lova att det sved!!! Så jag undviker det så mycket jag kan!!! tror det kan vara nån gen vi fått med oss från pappas tid inom bankvärlden!

2011-01-11 @ 16:23:56
URL: http://lapptussen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0