det lackar mot jul

Och idag var det första försöket att leta julklappar till nära och kära. Jag lyckades. Jag kom hem med en julklapp. SEGER!

Vi tog en sväng på karljohan men insåg fort att ingen av oss helt tycker om att strosa där. Kan man ens strosa på en gata som är fylld med folk och stress? Svar: NEJ.

Så det blev en trikktur till grünerlökka där vi faktiskt i lugn och ro fick strosa och gå i små butiker och pilla på allt vi ville och slippa stöta in i människor hela tiden.

Vi handlade grönsaker i en såndär liten butik som på utsidan ser ganska skabbig ut och som oftast drivs av en hel släkt, både farmor och minsta barnet sitter i kassan liksom. Alltid jättefräsch frukt och grönsaker och allt är så billigt! fetaost och soltorkade tomater som annars kostar skjorta på kiwi, ica eller rimi kostar hälften här. Plus att man får köpa det i lösvikt och bestämma helt själv. PLUS att den är GODARE!

Vi köpte rökelse i en flummig butik målade i konstiga färger och med mycket hippie kläder och vackra smycken. Där skänkte jag en slant till folket i Indonesien och jag hoppas verkligen de går dit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0