livskris

Jag sitter här på min lediga dag och funderar på vad jag ska göra med mitt liv. Jag klickar mig runt på olika bloggar och hemsidor. jag har två vänner sedan grundskolan som håller på att göra sig karriär inom foto. Jag beundrar dem, sitter på deras hemsidor och bara gapar över alla veckra bilder. Samtidigt är jag så avundsjuk på att jag inte kan hitta min grej, vad jag vill göra. Min passion. Har inte alla människor en passion? Något de brinner för och kan tänka sig att offra allt för? En tjej har en blogg där hon lägger upp sina teckningar, det är så vackra, hon är så begåvad. Någon annan skriver texter som rör mig längst in i hjärtat. Jag läser en artikel om någon som lyckats driva fram sin egen affärsidé och som lyckats utveckla den till ett hållbart koncept.

Jag ska börja studera i höst. Det är tanken. Det jag har kommit in på är inte säkert att jag vill läsa. Det är inte säkert att jag ser mig själv jobba inom det området i större delen av mitt liv.

När jag säger att jag vill stanna i Oslo tror människor att jag stannar här för kärleken och för att jag är bekväm med mitt jobb som kundekonsulent som det så fint heter. Det är klart att kärleken spelar roll, men hade den utbildningen i karlstad varit det jag brann för, då hade jag flyttat, utan tvekan. Det vet jag. Men som det är nu känns den utbildningen bara "ok". Jag trivs väldigt bra med mitt jobb, det gör jag. Men jag ser mig inte där om ett år. Kanske inte ens om ett halvår.

Jag har en bra lägenhet, ett underbart gäng med människor runt mig, har en vänkrets som bara utökas mer och mer. Orkar jag verkligen börja om på nytt igen med allt när jag inte ens är säker på att jag kommer stanna kvar i den staden? Vill jag verkligen göra samma misstag som jag redan gjort? Börja en utbildning, se att den inte var något för mig och sen sluta efter två månader...?

Jag vet varken in eller ut och helst ska jag he bestämt mig imorgon .



Hjälp?





Kommentarer
Postat av: kristin

jag tänker exakt likadant!! vi måste komma på nån bra plan, vad vet jag inte än. puss på dig

2010-07-22 @ 22:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0