our cat.

I nästan hela mitt liv har vi haft en katt i familjen. En lurvig liten sak som rullade ihop sig till en boll och spann så högt så man nästan trodde man drömde. En underbar personlighet som jag nästan kramade sönder ibland och som jag blötte ner pälsen på när jag grät. Det finns dem som säger att en katt inte är personlig, eller att den bara tyr sig till en person. Vår katt var väl mest mammas katt, det ska erkännas. Men de gånger jag var ledsen var det som att katten förstod det, hon tittade på mig med sina stora ögon och kom och strök sig mot mig och kurrade ihop sig i mitt knä eller bredvid mitt ansikte om jag låg ner. Hon var den finaste katten som funnits. I alla fall för mig. Hon fick cancer. Den dagen vi tog bort henne var jag inte med. Jag hade varit hemma på besök ett par dagar och jag visste att det var våra sista tillsammans. Hon var gammal nu. Låg mest och sov. Hon var så rofylld, jag fick så dåligt samvete när jag gick runt där och visste att hon snart inte skulle få vara med oss länge. Jag grät, och hon spann. Det var hon som fick trösta mig, som vanligt, även fast det var hon som inte skulle få vara hos oss längre. Jag satt på tåget tillbaka till Oslo när klockan nådde slaget då hon skulle få sin spruta. Jag grät i tysthet på min plats och det gjorde ont i hela hjärtat.

 


Kommentarer
Postat av: Pappa B

Hej



Så fint.



Kram pappa

2011-02-06 @ 10:29:32
Postat av: ELIN

sv; hehe =) är sirap verkligen gott? :(

2011-02-06 @ 12:59:39
URL: http://esks.blogg.se/
Postat av: kristin

stackars lille katten. men nu ska jag svara på ditt mail, har massa nytt! eller ja, en del iaf :) puss o kram!!

2011-02-06 @ 16:41:48
Postat av: Shibby

Sv; nä design är riktigt krångligt jag fattar inte riktigt xD får se om man kan hitta någon som är duktig på sådant ;P

2011-02-07 @ 00:28:27
URL: http://hblogg.se/shibby
Postat av: ELIN

En katt är så mycket mer än bara en katt. Min lulla lurvboll är den mest underbaraste katt, lägger upp tassarna på mitt ansikte och kelar, biter mig i näsan och i hakan :)

2011-02-08 @ 12:16:31
URL: http://esks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0