det regnar...

jag skulle vilja ställa mig i regnet
jag skulle vilja känna regndropparna blöta ner mitt hår,
mina kläder, mitt ansikte.
jag skulle vilja känna regndropparna mot mina läppar
och smaka på det, smaka på regnet.
Allt skulle sköljas bort
om så bara för en stund
så skulle det bara vara jag och regnet

jag skulle vilja sträcka ut armarna, blotta min själ
så som jag aldrig blottat den förr.
jag skulle lätta mitt hjärta, jag skulle skrika ut varje liten
småsten som någonsin satt sig fast i själen
alla har dom, småstenarna.
dom är så, dom sitter där jämt, och dom skaver.
Jag skulle känns mig så lättat och fri
om så bara för en stund
för sen måste jag tillbaka till verkligheten

jag skulle vilja vara ensam med regnet
om så bara för en stund......






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0