jag har fått jobb

som vikare på barnehage!! :)
Suttit på kurs tre timmar idag och lärt mig massa "bra-att-vet" saker.
vi var 11 på kursen, 2 killar, 5 svenskar...
Hittade en vän där som jag bergis kommer ringa när jag ska sätta mig
ikväll och gå igenom alla papper... !!! :)

så det ni, 1½ vecka tog det, sen fick jag jobb. helt okej faktiskt, hade nästan tippat
på typ en månad nu när allt babbel om finanskrisen och allt pågår..
Jag vet ju folk som fått jobb på typ fyra timmar, men det känns lite väl
En vecka har varit rätt okej att ha sovmorgon, kolla in staden och umgås med vänner.
Men jag har varit rastlös, det ska jag inte sticka under stol med, så nu är det bara att hoppas
att dom ringer redan imorgon och vill att jag ska jobba!

Har förresten åkt både t-bana, trikk och buss här nu
börjar känna mig världsvan, förutom att jag åkte trikken åt fel åll igår
kom ut från biblioteket, tänkte inte på vilket håll jag kom från när jag gick dit
hoppade på trikken som precis kom förbi och upptäckte att "damn, fel håll"
fick hoppa av och ta nästa åt andra hållet, som tur var gick den precis så jag
behövde inte vänta.
Emma på äventyr i Oslo, det är kalas!

Btw, på bibblan skulle jag skriva ut mina referenser, jag säger då det.
TACK för att det finns vänliga människor, först knölade jag själv i 20 min
sen trälade han som jobbade där i 20 min till, den funkade det..
att till och med norska datorer ska vara knepiga.. jag säger då det!

Kommentarer
Postat av: kristin

grattis till jobbet! hoppas du får jobba massor nu :)

2008-11-12 @ 15:39:38
URL: http://kerstininthemix.blogg.se/
Postat av: kristin

nu ska pengarna va på ditt konto :)

2008-11-12 @ 18:43:22
Postat av: Bertil den äldre

Hej

Stackars "Liten" vilket elända du verkar ha haft i Sverige ingen och ingenting verkar ha varit bra.



Välkommen hem till Jul och hoppas du kommer att trivas här hemma hos oss när du hälsar på.



2008-12-01 @ 09:07:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0