trikken - ett märkligt vidunder

ja ni, spårvagn är bara att glömma
här heter det trikk, fast det är en spårvagn

trikken är inga problem att planka på
inte heller stadsbussarna, man går aldrig på
hos chaufförerna där.
lantortsbussarna som går i fler zoner går dock inte att planka på.
illa, dyrt som faaan rent ut sagt. Jag får hela FYRA kr mer i timmer
de gånger jag blev utskickad till zon tre och jobba, dvs åka buss som
inte går att planka och vara tvungen att punga ut 92 kr tur o retur i tre dagar..

ska man planka trikk ska man planka innan kl 7 på morgonen
innan kontrollanterna börjat jobba, eller så ska man planka i rusningstrafik
när det är så trångt så man knappt får igen dörrarna på buss resp trikk
jag är en fena på att planka, eller, jag har blivit
dock är det sjukt dyrt att åka fast.. 700 NOK om du betalar på plats
eller 900 NOK om du inte har cash och du ska få en räkning
I det långa loppet tjänar man på det, den filosofin kör jag på..
månadskort är dyrt.. för dyrt..


this is the trikk

det hela är lite som historien med min p-plats hemma
vad är böter på 400 spänn för två års gratis parkering?! nada...!

Idag har jag varit på tur med barnen, jag har jobbat tillsammans med tina
idag, det var trevligt. mycket trevligt. Men imorgon är det minsann småbarnen som väntar igen...

natti

Kommentarer
Postat av: kristin

jag förstår.. hoppas allt löser sig! men synd för dig som inte fick smaka på mina goda lussekatter :) kramkram

2008-11-23 @ 13:11:48
Postat av: Syster

Gullsyster.... Är du tillbaka i Norge nu. Hörde inget mer i helgen , så jag gissar på att allt är bra!



Kraaaaaam



Bye the way så har din favvo Smilla börjar blogga



http://lapptussen.blogg.se/

2008-11-24 @ 07:02:46
URL: http://hundlya.info
Postat av: Syster

Jag och Lelle drog hem "Låt den rätte komma in " förra veckan , helt ok. Men boken är bättre! Ikväll blev det Twilight med malin. Hon kommer till Oslo nästa vecka och undrade om du ville följa med henne ut?

2008-11-24 @ 21:33:41
URL: http://hundlya.info
Postat av: kristin

borde inte du uppdatera snart!! :)

2008-11-25 @ 14:28:12
Postat av: Anonym

Var är du??????

2008-11-25 @ 22:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0