alla säger att oslo är så himla bra

.. men är det verkligen det?

jag skickar ett mess till min vän Tina jag ska bo hos
jag frågar rätt och slätt hur stor byrån jag måste köpa med mig för att få plats med alla mina kläder får vara.
Hennes svar innehåller dock och en fråga, kan ni gissa vilken? nej, tänkte väl det.
Kan du köpa med dig kött? javisst tänker jag, något speciellt, tänker mig typ en fläskfilé eller något annat skjutsant exklusivt som kanske är jättedyrt i oslo, men nej då, då vill kvinnan ha
kycklinfilé, fläskfilé, köttfärs, lövbfiff och kåldolmar. Följt av kommentaren: " det finns inte gött kött här, haha"

jag förstår ingenting? jag har varit på massa ställen, men inte i Norge, varför skulle dom inte ha gott kött där? varför skulle det vara speciellt? Dom är ju för tusan våra grannar, kan vi inte dela med oss av vårt goda kött? tydligen inte.. så nu ska jag storhandla innan jag åker.. och dessutom, kåldolmar? vilken vettig människa tycker om det?!

för att komma tillbaka till ursprungsfrågan i mitt sms så får jag köpa "en lite mindre eller mellan byrå, men köp en du känner för själv" haha, jobbigt läge Tina, nu vet man aldrig vad jag kommer med!


KULLEN från IKEA
Höjd: 112 cm
Bredd: 70 cm
Djup: 40 cm

Är den här liten, mellan eller kanske rentav för stor?
för mig är den liten, inte ens hälften kommer få plats, jag får köpa två..

Kommentarer
Postat av: A

uTE livet i Oslo är grumt, och staden är helt enormt vacker!

2008-10-25 @ 20:23:44
URL: http://hummerhielm.blogg.se/
Postat av: kristin

2008-10-26 @ 16:40:15
Postat av: kristin

jasså! har min kompis alexander vart här o snokat!

2008-10-26 @ 16:40:44
URL: http://kerstininthemix.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag vill också..buhu..LÄMNA MIG INTE!Eller jo förresten, åk!Så vi kan sitta där sen när vi är fyrtio o prata skit o veta att iaf en av oss levde livet o följde sina drömmar.:)O by the way, kåldolmar är faktiskt väldigt gott.Så det så.

2008-10-28 @ 16:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0