nyårsafton

Idag är det den stora dagen. Alla ska äta, festa och vara glada, vackra och lyckliga. Jag hatar det, det ger mig ångest de la grande.

Jag tycker inte om att fösas ihop med människor jag inte trivs med. Jag tycker inte om pressen på att alla ska vara så lyckliga och glada. För det är sällan allt blir så bra som man tänkt. Man har för stora förväntningar helt enkelt.

Jag har släppt de förväntningarna för länge sen. Men så har jag ju heller inte haft en bra nyårsafton sedan jag var en liten skitunge. På något vänster har jag lyckats hamna i stora eller mindre sällskap där jag har mycket lite gemensamt med alla (utom den jag är där med förstås). Jag är i vanliga fall en person somhar en näbb som går i ett i ett i ett... nästan jobbigt mycket ibland efter något glas vin :) Men att hamna med personen man inte delar något med gör att jag, när jag känner att konversationerna stannar, omedvetet sätter en munkavel på mig själv och sedan vandrar runt utan mål för att se om jag kan finna någon annan att samtala med.

Jag är ingen svår människa, jag har lätt för att träffa nya människor, men det finns gränser. Jag väljer nog ganska noga vilka personen jag faktiskt vill gå in i djupare samtal med.

Jag fasar lite för kvällen, jag funderar ganska starkt på att sitta hemma med några glas vin och bara ha det mysigt. Jag hoppas bara på att den jag skulle önska dela kvällen med på detta vis också vill det.



 


Kommentarer
Postat av: Sis

Ha en toppen skön kväll nu skitunge... Vad du nu än bestämmer dig för att hitta på. Själv åker vi hem till några kompisar som även de har ett gäng hundar. Jag gissar på att vi kommer toffla runt i mjukiskläder och sippa på en och annan cider mellan hundrastningarna.!!!



Hade du varit i närheten så hade jag mer är gärna suttit och druckit några glas vin ihop med dig!!



Love ya!!

2010-12-31 @ 14:56:45
URL: http://lapptussen.blogg.se/
Postat av: Pappa B

Emma

Gott Nytt År.

Visst är det så en viss dag ex. nyårsafton ska alla vara så trevliga och fulla med framtid.



Gillar din stil. den liknar min. Ta det lite som det är och må bra.



Skål. Önskar dig ett gott och fint nytt år



Papp B

2011-01-01 @ 02:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0