fredag, sol och vin

Idag är det fredag. om 40 minuter går jag hem från jobbet.

Ska möta Eline och sen vara med en liten stund på hennes avskedsfest från vårt gamla gemensamma jobb. Sen ska jag vidare på Kims avskedsfest, Kim slutar hos oss idag och det är sjukt tråkigt. Men mest är jag nog lite avundsjuk på att han ska ha ferie en bra stund nu. Att jag hade ferie i ca 4 månader i våras är inget jagtar med i uträkningen om orättvisan.

Imorgon ska jag jobba en sväng på dagen och sen kan jag tänka mig att det kanske slinker ner ett par glas vin eller någon öl då också, i vart fall om det underbara vädret håller i sig!

Sova kan man göra i graven, ikke sant? 

Det börjar också närma sig svarstid från universitetet i Oslo och Karlstad. Jöss vad jag har ångest. Oslo, Karlstad, Oslo, Karlstad? Vad vill JAG? Vad kommer jag in på? Vill jag läsa det jag sökt? Frågorna hopar sig. I slutet på Juli måste jag ha tagit ett beslut. Spänningen stiger....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0