möhippa

I helgen var jag på möhippa. Söta rara Lena jag bor med ska gifta sig så det skulle firas!

Dagen började med en kidnappning, på med strumbyxor över huvudet och in i huset, nio stycken var vi som gastade och skrek. Lena fick på sig en klänning, special made, och iväg for vi. Vi började med champangefrukost i den varma solen. Det var väldigt varmt, inte så varmt att vi faktiskt badade vid den sjön vi var vid men i vart fall så pass varmt att vi ställde oss med vatten upp till knäna.

När vi kände oss färdiga här så åkte Lenas ögonbindel på igen och vi åkte vidare. Nu var det dags för den blivande bruden att få sig en flygtur! Ett pytte pytte plan, segelflyg tror jag det kallas, slängde vi upp henne i. Jag är glad att jag inte var Lena för jag hade nog inte satt mig i den där. Inte en protest hörde vi från henne! Bra gjort! : )

Vi klädde även ut henne till Jane Fonda och så fick hon hålla i ett Friskis och Svettis pass. Lenas gympa! Jag var rätt slut efter allt skuttande, men tror det kan ha lite att göra med den alkhohol som faktiskt skvimpade runt i kroppen vid det här laget.

Sen bar det av till en tre rättersmiddag, det var mumma och satt fint vid den här tidspunkten. En av oss (inte jag) fick besked att bara hålla sig till vatten under maten och en annan (LENA) fick besked att hälla i sig mer av champangen som det bjöds på!

När vi avnjutit denna underbara middag bar det av till HÖLJES, för det var det RALLY CROSS EM, haha kan ni tänka er. Det var en upplevelse, vi körde in på området i vår vackra minibuss taxi vi hade dagen till ära och slängde upp våra tält på en liten plätt. Det var smockat med folk!! Rykten säger att det var ca 25 000 på det här eventet.. Jöss!

Vi fortsatte med god dryck och musik och under kvällen dansade vi till boppers (rätta mig om jag har fel) och Fernandoz. Styrdans är inte min grej insåg jag. Stackars kille som skulle försöka lära mig, när det gäller städad dans har jag två vänsterfötter.

Natten spenderades i ett tält och muntorrheten och ryggontet var ett faktum på morgonen.

Jag är fortfarande inte människa efter denna helg. Idag har jag dessutom jobbat 11 timmar, livet är inte lätt. MEN FAN VAD DET ÄR KUL :)  SKÅL!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0