nickname

Jag läste Tess tips för en bloggare och en av punkterna var att ha ett lätt domännamn. Jag har nog ett av universum svåraste och krångligaste. Mirphusinha är ju inte ens ett riktigt ord. Det är faktiskt bara något jag har hittat på.

Namnet har faktiskt hängt med sedan vi använde Lunarstorm för en herrans massa år sedan. Oj vad jag älskade lunarstorm när jag gick i mellanstadiet, jag och mina vänner ägnade timmar att skriva i varandras gästböcker och designa våra sidor. När vi satt där och skulle hitta på ett användarnamn så hade jag inga ideèr, jag var helt tom, jag tryckte således bara på helt random knappar på tangentbordet, det enda jag tänkte på var att det skulle gå att utala så jag slängde in några vokaler här och där. Och vips, så var Mirphusinha född. I ca 10 långa år har namnet följt mig och vilken sidan jag än registrerar mig på så använder jag mig av det. Det är ju aldrig någon annan som redan har tagit det.

Det kanske är på tiden att byta ut Mirphusinha. I alla fall om jag ska prova lyckan i spotlife open. Men jag gillar mitt alias så det får nog hänga med på övriga ställen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0