we live only once. we make the deals and the deals we make. does it make any sense. we only live once.


Livet vara inte för evigt. Jag tror man måste tänka lite på det ibland. Man tar personer och saker i sin närhet alldeles för mycket för givet och man reflekterar inte över det innan det rycks bort. Man glömmer bort att vara ödmjuk. Det är nog bland det viktigaste som finns. Ödmjukhet. Empati. Medkänsla. Saker som så många människor har svårt att visa, men ack så viktiga.

"Jag blir lite varm i hjärtat när någon kommer springandes till bussen och dörrarna ska stängas och en medresenär på bussen trycker frenetiskt på dörrknappen så den ska stå kvar öppen och den springande ska få en chans att hoppa på."

"Samma sak när man ser en person i rullstol som inte kommer över en kant vid övergångsstället och nästan alla går bara förbi men det är en person som stannar och hjälper till."

"En person i kön i mataffären kan göra min dag när jag står där med en mjölk i handen och den har en full korg och ser att jag är stressad och släpper mig före"

"En morgon kom en blind kvinna förbi busshållplatsen och gick över gatan, då fick hon lite problem och hela gångstilen såg väldigt osäker ut, då kom en man som lastade av varor från en lastbil fram till henne och frågade var hon skulle och ledde henne en bit i rätt riktning på den isiga gatan"

"Samma kvinna åkte buss med mig och när hon skulle av tappade hon totalt orientering av hur hon stod i bussen och jag visade henne vägen ut. Stämman när hon sa tack för hjälpen var så varm att hela jag blev varm inombords."


Kommentarer
Postat av: M - She believed she could, so she did

tack så jätte mycket FINA DU!! :) hoppas du har och får en fortsatt bra dag :)

2011-02-10 @ 12:25:42
URL: http://mirellas.blogg.se/
Postat av: Sis

Gulleunge.... Jag älskar dig!

2011-02-10 @ 14:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0