fula ord i mängder

far igenom min skalle just nu. Jag är så frukansvärt trött på det här! Visst, jag kanske borde ha skrivit mig här för att underlätta, men jag har aldrig vetat riktigt hur länge eller kort tid jag ska bo här och face it, har man varit utskriven för länge så blir vissa saker knöliga när man kommer hem.

Skatteetaten har sagt till mig att jag behöver inte kommer dit för att få ett nytt skattekort, skicka bara in ett formulär. DONE!

Sen ringde jag och frågade hur det låg till med mit skattekort. Det hade kommit och var under behandling, skulle komma om en vecka. SWEET!

Idag ringer jag och efterlyser det, då har dom helt plötsligt ändrat reglerna, man MÅSTE dit och visa pass eller körkort och utdrag från folkregistret. det säger dom nu?! IDAG?! Med bara få dagar kvar av januari. Vore ju kul att få lön i februari också och då ska skattekortet in nu. Jag har inte passet här (dumt, jag vet.) TACK NORGE för att ni ändrar era regler hux flux och ger folk fel besked. Glad att jag ska flytta hem i höst.... 

Som det ser ut nu får jag ingen lön i mitten på feb, utan får allt i slutet. visst, det går ju det också. Men eftersom jag får två veckors lön så har jag ju livet upplagt efter det. tack tack tack för att jag får leva som en kyrkråtta eller sno av mina sparpengar. TACK NORGE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0